Ύστερα από απαίτηση κάποιων μελών για δικαιολόγηση της ποινής του Εζίρογλου στον αγώνα του Σπα και για να μην θεωρηθεί ότι αγνοούνται από την Επιτροπή Αγωνοδικών και τη Διαχείριση της F1aXion κρίνεται σκόπιμο να παρουσιαστούν οι θέσεις μας στο παρακάτω κείμενο.
Από την αρχή της σεζόν, η Επιτροπή Αγωνοδικών έχει αποδείξει ότι αποφεύγει την επιβολή ιδιαίτερα αυστηρών ποινών, σε αντίθεση με παλαιότερες χρονιές, όπου ορισμένες από τις αποφάσεις της ήταν ιδιαίτερα αυστηρές τηρώντας το σύνολο των Κανονισμών που είχαν θεσπιστεί κατά γράμμα. Εξαίρεση αποτελούν επανειλημμένες παραβάσεις που δεν διορθώνονται, καθώς και συμπεριφορές που εμπεριέχουν άγνοια ή/και αδιαφορία. Έχει γίνει προσπάθεια λοιπόν, έως τώρα, να δημιουργηθεί και να ακολουθηθεί ένα «πνεύμα» των κανονισμών, που πιστεύουμε ότι μετά από 12 αγώνες είναι εύκολα αντιληπτό. Μέσα στα πλαίσια του «πνεύματος» αυτού προσπαθούμε να αποφύγουμε ποινές οι οποίες να ακυρώνουν ολόκληρο αποτέλεσμα αγώνα, ακόμα κι αν αυτό ήταν το αρχικό σκεπτικό όταν συντάσσονταν οι Κανονισμοί. Γνώμονας πάντα είναι ή όσο το δυνατόν δικαιότερη ποινή με βάση το τι έχει μπει ως ποινή φέτος.
Με αφορμή λοιπόν το περιστατικό στον αγώνα του Σπα, δίνεται η ευκαιρία για ανάλυση και ξεκαθάρισμα του σκεπτικού πίσω από την ποινή αυτή. Για να γίνει απόλυτα κατανοητό όμως πρέπει να εξεταστεί σε συνδυασμό με την απόφαση που πάρθηκε από την Επιτροπή στην περίπτωση του Χατζαλιώτη στον αγώνα του Μονακό αλλά και με αυτό που ορίζουν οι Κανονισμοί. Τα δύο περιστατικά σχετίζονται άμεσα, αλλά ταυτόχρονα ενώ είναι ίδια είναι τελείως διαφορετικά.
Καταρχήν, σύμφωνα με τον Κανονισμό 4.b.2 των Αγωνιστικών Κανονισμών, η ποινή που θα έπρεπε και στις 2 περιπτώσεις να αποδοθεί είναι: Ακύρωση αποτελέσματος του αγώνα και χρηματικό πρόστιμο €25.000. Και οι 2 οδηγοί θα όφειλαν (εφόσον επέλεξαν να πατήσουν ESC) να εκκινήσουν τον αγώνα από τα Pit, από τη στιγμή που είχαν διανύσει κάποια απόσταση από το Box του έκαστος (μεγαλύτερη για τον Χατζαλιώτη, εντός pit lane καθαρά και μικρότερη για τον Εζίρογλου, με 2 ρόδες εκτός pit lane όμως). Χρόνος και στις 2 περιπτώσεις για να ολοκληρωθεί ολόκληρος γύρος και να δικαιούνται να χρησιμοποιήσουν το ESC, δεν υπήρχε.
Στην περίπτωση του Χατζαλιώτη, υπήρξε ενημέρωση από τον ίδιο τον οδηγό για το περιστατικό και ο λόγος που αναγκάστηκε να πατήσει ESC ήταν η απώλεια ρυθμίσεων της τιμονιέρας. Η Επιτροπή έκρινε ότι στην περίπτωση αυτή δεν αποτελεί λάθος του οδηγού, οπότε δεν τιμωρήθηκε για τη χρήση του ESC. Στον αγώνα του Μονακό, ο Χατζαλιώτης δεν τερμάτισε.
Στην περίπτωση του Εζίρογλου, δεν υπήρξε ενημέρωση από τον οδηγό προς την Επιτροπή ή τη Διαχείριση, αλλά το θέμα εντοπίστηκε από τους αγωνοδίκες. Αιτιολόγηση από τον οδηγό υπήρξε, όμως προκύπτει ότι αποτελεί λάθος του οδηγού και όχι κάτι που δε μπορούσε να ελέγξει (λάθος ρυθμίσεις αγώνα). Κατά παράβαση των Κανονισμών των Αγωνοδικών πληροφορούμε ότι ο Εζίρογλου ισχυρίστηκε ότι ενημερώθηκε από τον teammate του Χατζαλιώτη, μέσω ενδοεπικοινωνίας, ότι η περίπτωση αυτή δεν τιμωρείται (λανθασμένα) και έπραξε ανάλογα. Στον αγώνα του Σπα, ο Εζίρογλου κατέκτησε τη νίκη.
Κρίθηκε λοιπόν από την Επιτροπή ότι στην περίπτωση του Εζίρογλου:
Α. υπήρξε λάθος από την πλευρά του οδηγού
Β. υπήρχε λάθος πληροφόρηση
Γ. υπήρχε άγνοια Κανονισμών
Δ. δεν υπήρχε δόλος
Επομένως αντί να ακυρωθεί το αποτέλεσμα του αγώνα στο Σπα επιβλήθηκε ποινή εκκίνησης από τα pit για τον αγώνα της Ιταλίας (αυτό που έπρεπε να γίνει στο Σπα)
Τονίζεται λοιπόν ότι η ποινή «Ακύρωση αποτελέσματος» δε θα χρησιμοποιηθεί, παρά μόνο σε περιπτώσεις κλεψίματος «cheating» που επηρεάζουν την απόδοση μονοθεσίου, καθώς και σε συμπεριφορά που εντοπίζεται δόλος. Αν υπάρχει κάτι που μπορεί να καταλογιστεί στην Επιτροπή, αυτό είναι ότι επαναπαύτηκε λανθασμένα πιστεύοντας ότι το «πνεύμα» των Κανονισμών είχε γίνει κατανοητό.
Σίγουρα κάποιοι θα αγνοήσουν τις απόψεις μας και θα ερμηνεύσουν το παρόν κείμενο και τις αποφάσεις μας (τωρινές και παλαιότερες) από οποιαδήποτε σκοπιά επιθυμούν, όμως αυτή είναι η κρίση της Επιτροπής φέτος και θα προσπαθήσουμε να παραμείνουμε πιστοί στο «πνεύμα» που διαμορφώσαμε.
Οι θέσεις των Αγωνοδικών θα είναι διαθέσιμες όπως κάθε χρόνο στην αρχή της σεζόν για όποιον ενδιαφέρεται.
Εκ της Επιτροπής Αγωνοδικών
Fugitiv3R, Schumi